Mēs izmantojam sīkdatnes, lai nodrošinātu jums ērtāku un drošāku lietošanas pieredzi. Turpinot pārlūka sesiju vai nospiežot pogu "Piekrītu", jūs apstiprināt, ka piekrītat izmantot sīkdatnes.

Jūs varat atcelt savu piekrišanu jebkurā laikā, mainot pārlūka iestatījumus un izdzēšot saglabātās sīkdatnes. Iepazīstieties ar sīkdatņu izmantošanas politiku mūsu Privātuma politikā

Piekrītu
!!! Pieraksts pie speciālistiem / uz izmeklējumiem
!!! Onkoloģisko pacientu diagnostikas un aprūpes kārtība
Pacienti ar aizdomām par onkoloģiskām saslimšanām uz izmeklējumiem un speciālistu konsultācijām ar korekti noformētu ģimenes ārsta nosūtījumu (forma 027/u) var pieteikties Liepājas Reģionālās slimnīcas Konsultatīvās nodaļas reģistratūrā katru darba dienu no plkst.10 .00 līdz 15.00

Konsultatīvajai nodaļai jābūt katrā reģionālajā slimnīcā!

P6250221
Jaunajā Konsultatīvajā nodaļā apmeklētājiem vairs nav jāstāv rindā – tur tāpat kā bankā ir rindu regulēšanas terminālis, kur katrs saņem numuriņu un gaida, līdz uz tablo parādīsies viņa kārta.

Maija beigās Liepājas reģionālajā slimnīcā atklāja jaunu piebūvi. Viena no struktūrvienībām, kas tajā atrodas, ir Konsultatīvā nodaļa. Līdz ar pārcelšanos uz jaunajām telpām tagad liepājniekiem un apkārtējo novadu ļaudīm ambulatorās konsultācijas pie slimnīcā praktizējošajiem speciālistiem, kā arī visu veidu izmeklējumi ir pieejami vēl plašākā piedāvājumā nekā līdz šim. Par to saruna ar šīs nodaļas vadītāju Inesi Flaksu.

 

Konsultatīvajai nodaļai Liepājas reģionālajā slimnīca ir jau gadiem ilgas tradīcijas, un tur sniegto piedāvājumu klāsts tiek nemitīgi papildināts.

 

– Manuprāt, katrā reģionālajā slimnīcā, kur ir koncentrēti ārstu spēki un modernas izmeklēšanas iespējas, ir jābūt šādam konsultatīvajam centram, lai maksimāli izmantotu gan tās iespējas, ko dod konsultācijas pie slimnīcā strādājošajiem ārstiem, gan izmeklēšanas un diagnostikas iespējas. Veselības aprūpes politikas veidotājiem to vajadzētu saprast un tajos investēt naudu. Turklāt šādiem centriem ir vieglāk piesaistīt jaunos speciālistus. Jaunajam ārstam ir svarīgi strādāt gan slimnīcā, gan arī ambulatorajā aprūpē. Konsultatīvie centri ir izdevīgi visam reģionam, jo katram lauku cilvēkam speciālistu klāt nepievedīsi, bet cilvēkus no lauku apvidiem var atvest uz šādu centru. Daudzi novadi un pagasti tā arī dara – saviem iedzīvotājiem atvēl transportu, lai aizvestu pie ārsta un uz izmeklējumiem.

 

Konsultatīvajai nodaļai slimnīcas jaunajā piebūvē ir atvēlēts viss pirmais stāvs un arī daļa otrā – daudz vietas.

 

– Pēc pārcelšanās uz jaunajām telpām mums patiešām ir plašas iespējas. Pirmais stāvs ir sadalīts divās daļās: pirmā ir reģistrācijas daļa, kur notiek pacientu pierakstīšana pie ārstiem un uz izmeklējumiem; tur kārto visus maksājumus un dokumentus, tāpat arī slēdz līgumus utt. Turpat netālu pieņem arī sociālais darbinieks un var iesniegt sūdzības. Šie pakalpojumi ir koncentrēti pirmajā stāvā, lai cilvēkiem nekur tālu nebūtu jāiet un jāmaldās pa slimnīcas koridoriem. Pirmais stāvs un tieši šī apkalpojošā daļa ir kā pirmās pieturas aģentūra. Turklāt, kā tas mūsdienās ir moderni, mums ir uzstādīts arī rindu regulēšanas terminālis. Tas nozīmē, ka pacientiem vai viņu piederīgajiem vairs nav jāstāv rindā pie lodziņa, kā agrāk, bet viņi līdzīgi kā bankā saņem numuriņu un var mierīgi sēdēt un gaidīt, līdz uz tablo ieraudzīs, ka laiks doties pie reģistratora. Turklāt šis pats numuriņš tiek izmantots, lai dotos pie ārsta. Otra pirmā stāva daļa ir atvēlēta ārstu apskašu kabinetiem.

 

To arī ir krietni vairāk nekā nodaļā, kas bija vecajās telpās.

 

– Jā, turklāt, ceļot šo piebūvi, ir domāts gan par pacientu, gan mediķu ērtībām un arī sanitāro normu ievērošanu, tāpēc apskašu kabinetiem ir divas ieejas: pa vienu nāk ārsts, bet pa otru – pacients. Tas nozīmē, ka ārstu un pacientu plūsma nekrustojas. Katrs apskašu kabinets ir aprīkots ar datoru, printeri, pieslēgumu internetam, pieslēgumu vietējam telefonam, visiem ārstiem ir pieejama datorprogramma Ārstu birojs, kurā ir iespējams apskatīt pacienta iepriekšējos izmeklējumus un ārstēšanu, ja viņš jau ir bijis mūsu slimnīcā.

 

Tas nozīmē, kamēr visā valstī vēl gaida e-medicīnu, pie jums tā lokāli jau darbojas?

 

– Protams, un mums ir bijušas arī sarunas ar ģimenes ārstiem par programmas izmantošanu, taču, kamēr valsts nepateiks, ka tā ir vienīgā un īstā, kas paliks, ģimenes ārsti nesteidzas to iegādāties, jo tas tomēr maksā dārgi. Bet mēs piedāvājam viņu pacientu izmeklējumus attālināti apskatīt arhīvā – datu bāzē DataMed, kur mēs tos saglabājam. Ja ģimenes ārsti vēlas, mēs arī katra viņu pacienta izrakstu no slimnīcas nosūtām uz e-pastu, lai ārsts zinātu, kas ar cilvēku notiek. Cita lieta – ne visi ārsti darbojas ar mūsdienu tehnoloģijām, bet daudz ir tādu, kas šīs iespējas izmanto.

 

Trīs apskašu kabineti jaunajā ēkā ir atvēlēti bērniem.

 

– Pie mums pieņem gan neonatalogi, kas lielākoties skata jaundzimušos, kam bijušas veselības problēmas un pēc dzemdībām nācies ārstēties Perinatālajā centrā, gan divi pediatri, kas ir tiešās pieejamības speciālisti. Bērnus skata arī citi speciālisti. Tostarp arī lielākus bērnus un jauniešus – līdz pat 18 gadu vecumam, jo mēs uzskatām, ka bērnu un jauniešu aprūpei ir jābūt maksimāli pieejamai un neierobežotai.

 

Kāda ir jūsu pieredze rindu reģistrēšanā?

 

– Izanalizējot iepriekšējo gadu rādītājus, mēs esam nonākuši pie secinājuma, ka nav lietderīgi pierakstīt pacientus rindā, ja ir jāgaida ilgāk par mēnesi. Agrāk pierakstījām arī uz ilgāku laiku, taču cilvēki vai nu aizmirsa, vai šajā laikā bieži vien atrada iespējas vajadzīgo izmeklējumu veikt citā ārstniecības iestādē, taču nepaziņoja mums, lai šo vietu varam atdot kādam citam. Tāpēc mēs reģistrējam tikai uz mēnesi. Taču es gribu uzsvērt, ka ģimenes ārsti ļoti daudz izmeklējumu nozīmē lieki un nevajadzīgi.

 

Šis jūsu izteikums ir pretrunā ar pacientu sūdzībām, kuri savukārt žēlojas, ka nosūtījumi uz izmeklējumiem gandrīz vai ar plēšanu jāizplēš no ģimenes ārsta.

 

– Es runāju par to, ko redzu mūsu Konsultatīvajā nodaļā. Un te ir tā pretruna – ja izmeklējums ir par valsts naudu, cilvēks prasa, lai viņam to taisa vienreiz, otrreiz, trešoreiz, lai gan tur neko neatrod, taču tiklīdz tas pats ir par maksu, izmeklējumi tūlīt kļūst ļoti mērķtiecīgi un pārdomāti. Tāpēc es kā panaceju gaidu, kad beidzot mūsu valstī ieviesīs e-medicīnu un bezjēdzīgi nebūs jāatkārto vieni un tie paši izmeklējumi īsā laikā vienam un tam pašam cilvēkam: vienreiz ambulatori, otro reizi vienā slimnīcā, trešo reizi kādā citā utt. Tad tie datu bāzē būs atrodami un apskatāmi, kā arī laika gaitā salīdzināmi, kas ārstēšanas procesā ir ļoti svarīgi. Tas, ka šobrīd ārstiem bieži vien nav iespēju redzēt iepriekš veiktus izmeklējumus, ir ļoti liela problēma. Piemēram, cilvēks, kurš dzīvo Liepājā, atgriežas no ārstēšanās kādā Rīgas slimnīcā un pazaudē izrakstu. Viņš atnāk pie ārsta, bet izmeklējumu nav! Ko darīt? Ja būtu e-medicīna, šos datus bez problēmām varētu dabūt. Vieglāk ir ar tiem cilvēkiem, kuri veic izmeklējumus un konsultējas pie ārstiem mūsu slimnīcā – mēs savā datu bāzē to visu varam atrast.

 

Lai atvieglotu cilvēkiem nokļūšanu pie speciālistiem un uz izmeklējumiem, jūsu vadītajā nodaļā jau otro gadu piedāvā e-pierakstu. Kāda ir šī pieredze?

 

– Ļoti veiksmīga – to izmanto aizvien vairāk cilvēku. Īpaši darba spējīgā vecumā, jo viņiem nav laika zvanīt un gaidīt, kad reģistrators pacels klausuli. Diemžēl zvanītājiem nākas pagaidīt, jo cilvēku resursi mums ir ierobežoti. Atverot slimnīcas mājaslapu www.liepajasslimnica.lv, ir jāatrod sadaļa e-pieraksts un jāaizpilda pieteikuma anketa. Nākamajā rītā reģistrators to izlasa un piezvana šim cilvēkam, lai vienotos par pieņemšanas laiku. Bez atzvana pieraksts nav derīgs. Es domāju, ka šāda kārtība ir gan atvieglojums cilvēkiem, gan arī mūsu reģistratoriem.

 

Jaunās telpas nu esat apdzīvojuši un droši vien jau skatāties tālāk.

 

– Protams, šīs pašas ēkas otrajā stāvā mums tagad ir moderns Dienas stacionārs, kas jāturpina attīstīt. Tajā veic nelielas ķirurģiskās operācijas, tur atgūstas pacienti, kam veikti dažādi endoskopiskie izmeklējumi narkozē, tur pacientiem ievada zāles, liek sistēmas un dara daudz ko citu, kā dēļ nav vajadzības atrasties slimnīcā. Šis ir pakalpojums, ko mēs turpināsim attīstīt. Par to domājot, esam jau izstrādājuši četras maksas programmas kompleksām veselības pārbaudēm: vispārējo, onkoloģisko sievietēm un vīriešiem un kardioloģisko. Tās ir domātas darbā aizņemtiem cilvēkiem, kam nav laika dienām staigāt pie ārstiem. Šīs pārbaudes veiks vienas dienas laikā, un pēcpusdienā klients saņems gatavu izrakstu par savu veselības stāvokli un tālākās rekomendācijas. Mēs šīs programmas esam arī piedāvājuši apdrošinātājiem un ceram, ka tās tiks iekļautas piedāvājumos.

 

Savulaik bija doma par ģimenes ārsta prakses atvēršanu Konsultatīvajā nodaļā, taču tas neīstenojās.

 

– Un neīstenojās tāpēc, ka nebija ģimenes ārsta, kurš būtu gatavs šeit atvērt savu praksi. Es domāju, ka tas būtu izdevīgi, jo mikrorajons pie slimnīcas un mazliet tālāk ir pietiekoši liels. Mums gan ir ģimenes ārste, diemžēl tikai par maksu, jo pagaidām Liepājā nav brīvas ģimenes ārsta vietas. Tikko būs, tā viņa varēs veidot savu pacientu pierakstu un saņemt valsts finansējumu. Es gan domāju, ka veselības aprūpes politikas veidotajiem nevajadzētu baidīties no konkurences un atļaut atvērt papildus ģimenes ārstu prakses, jo ļoti daudz cilvēku nav apmierināti ar saviem ģimenes ārstiem un jaunas asinis situāciju tikai uzlabotu.

 

Jūs kā šīs nodaļas vadītāju aicina arī uz dažādām tikšanās reizēm ar iedzīvotajiem, kur cilvēki meklē atbildes uz sev svarīgiem jautājumiem par ambulatoro aprūpi.

 

– Es ļoti daudz tiekos ar cilvēkiem un pēc tam, kad esmu atbildējusi uz viņu jautājumiem, vienmēr atgādinu divas lietas, kas ir svarīgas, dodoties pie ārsta. Pirmkārt, tā kā pagaidām mums valstī vēl nav manis pieminētās e-veselības un nav arī neviena cita arhīva, kur būtu koncentrēti visi izmeklējumi katram cilvēkam, es iesaku iekārtot savu veselības mapīti, kurā salikt visus izmeklējumus un ārstu izsniegtās atbildes. Pat, ja cilvēkam šķiet, ka tas ir nenozīmīgs sīkums – es saku: lieciet tikai iekšā! Un, ejot pie ārsta, vienalga ģimenes ārsta vai kāda speciālista, ņemiet šo mapīti līdzi. Ārsts pats ātri vien atradīs vajadzīgos dokumentus. Tas ļoti atvieglo izmeklēšanu, diagnostiku un ārstēšanu. Otrkārt, es cilvēkiem silti iesaku, gatavojoties vizītei pie ārsta, uzrakstīt uz lapiņas visus jautājumus, ko gribētos izrunāt, jo ārsta kabinetā uztraukumā daudz kas var aizmirsties. Pat, ja tas ir kāds šķietams sīkums, vienalga pierakstiet un noteikti pajautājiet, lai sirds ir mierīga!

 

 

 

 

Pārpublicējums no laikraksta „Tauta un veselība”

linija4

linija2

Foto galerijas

25/04/2018

Bērnu dārza Zīļuks koncerts slimnīcā

19/04/2017

B.d. Zīļuks bērni uzstājas slimnīcā

linija3

Video galerijas

01/07/2015

Konsilijā lemj par ārstēšanas taktiku

Konsilijā lemj par ārstēšanas taktiku

11/01/2013

Bez ziedojumiem, bet ar dziesmām